|
Odzyskiwanie danych z uszkodzonego dysku w laptopie
Zwykle najczęstszą przyczyną utraty danych spowodowaną uszkodzeniem dysku są uszkodzenia powierzchni magnetycznej, uszkodzenia głowic lub awaria silnika.
W przypadku laptopów/notebooków udział przypadków z uszkodzonymi głowicami jest większy niż w przypadku komputerów stacjonarnych. Wynika to z faktu większego narażenia dysków laptopowych na wstrząsy, upadki, które są dla dysków magnetycznych bardzo niebezpieczne. Problem ten nie dotyczy dysków SSD.
Uszkodzenie głowic to jedna z bardziej dotkliwych usterek dysku. W większości przypadków uniemożliwia zainicjowanie dysku (pełne uruchomienie). Zwykle uniemożliwia dostęp do danych zapisanych na powierzchni magnetycznej.
Wymiany głowicy/głowic w dysku wiąże się z dużymi kosztami. Szczególnie w sytuacji, gdy kolejne nowe podzespoły, ulegają uszkodzeniu poprzez usterki powstałe na powierzchni dysku na skutek awarii głowicy pierwotnej, np. na skutek upadku podczas pracy. W związku z tym, odzyskanie danych z dysku z uszkodzoną głowicą może wymagać wielokrotnej wymiany głowicy na nową, co rodzi koszt zakupu kolejnych dysków "dawców" i podwyższa koszt odzyskiwania danych
Marki urządzeń, z których odzyskujemy dane:
Dyski 3,5 (z komputerów stacjonarnych), 2,5 (z laptopów) oraz dyski przenośne (ze złączem SATA, ATA, EIDE):
Seagate, Maxtor, Samsung, Western Digital, Fujitsu, Hitachi, HGST, Toshiba.
Laptopy marek Asus, Lenovo, Dell, Acer, MSI, Toshiba i inne
Dyski SSD:
GOODDRAM, SANDISK, Crucial, Samsung, OCZ, Kingston, Patriot, Transcend, A-Data, Intel, Patriot, Corsair, Adata, Lexar, PNY, WD, Silicon Power i inne
Jeśli macie Państwo inny problem z danymi prosimy o kontakt.
|
|